Misje i zlecenia

Misje to zadania wykonywane przez półbogów na rzecz przepowiedni; w zależności od obozu, przepowiednie wydaje wyrocznia delficka (Obóz Herosów) bądź augur (Obóz Jupiter). Treść przepowiedni ma za zadanie dać wskazówkę do wykonania.

OBÓZ HEROSÓW

Za standardową liczbę członków biorących udział w misji bierze się trzy, jest to bowiem liczba przynosząca szczęście w mitologii. Liderem misji przeważnie zostaje ten, który otrzyma przepowiednię. Następnie może wybrać dwie osoby towarzyszące lub wypełnić przepowiednię samemu.

OBÓZ JUPITER

Podana przez augura przepowiednia zostaje najpierw wniesiona do Senatu Nowego Rzymu. Tam ustalane są szczegóły: towarzyszy lidera, strategię, zaopatrzenie. Przywódcą misji zawsze powinna być osobą o randze co najmniej centuriona; istnieją wyjątki, ale nie są przychylnie przyjmowane przez senatorów.

PRZEBIEG MISJI FABULARNEJ

1. Misja odbywa się w oznaczonym czasie, albo w jednorazowej sesji (np. od 16-18), lub w kilku sesjach (np. trzy piątki 16-18). W trakcie tego typu sesji, niezależnie od formy, wymaga się aktywnego uczestniczenia (tj. bez multitaskingu, robienia obiadu, grania w Minecrafta w trakcie itp). Rzadziej sesja może odbywać się w dłuższym czasie bardziej sporadycznie, tj. np. na kanale otwartym przez dwa tygodnie, albo do wykonania zadania, na którym każdy w dowolnym momencie może pisać ciągnąc fabułę; wtedy nie wymaga się aktywności bez przerwy.
2. Sesja, w zależności od głosu większości i/lub decyzji MG, może odbywać się na kanale głosowym lub na kanale pisemnym. MG może zgodzić się na przebywanie na kanale głosowym tylko na odsłuch, gdzie dana osoba pisze wiadomości na wyznaczonym kanale. MG może zdecydować o nie przyjęciu do misji osoby, która nie jest w stanie z dowolnych przyczyn brać udziału na czacie głosowym.
3. W większości przypadków w wypadku, gdy osoba znajdująca się w składzie misji, nie może wziąć udziału w rozgrywce (bo np. jej coś wypadło w ustalonym terminie, albo nie jest w stanie grać na voicechacie, gdy jest to wymagane), może znaleźć inną osobę, która poprowadzi jej postać na sesji. Dotyczy to zarówno sesji pisanych i mówionych. W różnych sytuacjach MG może zdecydować na fabularne wykluczenie danej postaci, zastąpienie jej inną postacią, pozostawienie danej postaci na "autopilocie" (postać cicho podąża za resztą członków, w wyjątkowych sytuacjach MG podejmuje decyzje za postać), lub zdecydować się na przełożenie sesji.
Do każdej misji mogą zostać ustalone dodatkowe zasady, np. jeśli min. Dwie osoby nie mogą się pojawić we wcześniej umówionym terminie, zostaje on przełożony.

ZLECENIA

Zlecenia są zadaniami, których wykonanie nie wymaga przepowiedni i są dostępne dla każdego członka. Na stronie zlecenia podzielone są na dwie kategorie; samodzielne i z Mistrzem Gry. Ponadto w tytule wypisana jest główna lokalizacja, wokół której będzie kręciła się akcja wątku.
Samodzielne, jak sama nazwa mówi, wykonuje się indywidualnie, w formie one-shota, wówczas autor wysyła gotowe opowiadanie, a administrator przyznaje za nie punkty.
Z Mistrzem Gry — pierwsza część opowiadania jest początkiem zlecenia, następnie Mistrz Gry narzuca wam akcję i zmusza was do kontynuowania wątku. Przed rozpoczęciem sesji z Mistrzem Gry upewnij się, że Mistrzowie Gry mają czas, żeby poprowadzić wątek i poinformuj o tym administrację, aby takowego MG do wątku ci przydzielić.

MISJE FABULARNE

Duch wyroczni odwiedził Apollina na Hawajach a pluszowe miśki zdają się wyjątkowo uśmiechać do augura mimo wybebeszonego puchu — tak, wygląda na to, że Olimp nie przygotował obecnie żadnej przepowiedni dla półbogów. Obozy cieszą się chwilą samotności.

ZLECENIA

Pierwsze lub samodzielne opowiadanie nagradzane jest 30 PD + PD za liczbę słów. Jeśli autor zdecyduje się na sesję z Mistrzem Gry, każda kolejna część wątku da mu 10 PD + PD za liczbę słów w opowiadaniu. Zlecenia przekreślone są już nieaktualne — wykonał je ktoś inny.

ZLECENIE #3 — SAMODZIELNE — OBÓZ JUPITER (NOWY RZYM)

Znajdujesz na swoim łóżku drobną, czarną jak smoła karteczkę z napisem: „Witeliusz prosił, żebyś wyprowadziło psa jego sąsiadki lary w Nowym Rzymie. Oto adres: Papieżowa 69/420”. Docierając we wskazane miejsce, sąsiadka Witeliusza okazuje się przemiła, to fakt — jej piesek jednak okazał się trójgłowym jamnikiem o ostrych kłach, które z apetytem obgryzają ci buty.
Wymaga: więź ze zwierzętami min. 60 PD lub zręczność min. 150 PD

ZLECENIE #7 — Z MG — OBÓZ JUPITER

„Dwa tygodnie temu do Nowego Rzymu zawitał dorosły już legatariusz — twierdzi, że nazywa się Jeromy i jest synem Merkurego. To naprawdę spoko koleś, nauczył mnie, jak oszukiwać w karty, ale... podejrzewamy, że potwory przechodzą przez Mgłę Obozu Jupiter przez niego. Wszystkiemu zaprzecza, ale pretorka Nicoletta chyba wykastruje tego gościa, jeśli w Nowym Rzymie znowu zjawi się Minotaur. Potrzebujemy pomocy, zanim legioniści rzucą go na stos”.
Wymaga: wnikliwość min. 30 PD lub przekonywanie min. 60 PD

ZLECENIE #10 — Z MG — MIASTA

„Ej, kolego, chcesz sobie trochę dorobić? Wystarczy, że dostarczysz tego koleżkę pod wskazany adres. To Albert, Albert jest hipalektrionem. Jest naprawdę grzeczny, wystarczy, że go nakarmisz i dasz się trochę wyszaleć. Musisz tylko działać szybko i nie zadawać żadnych pytań”.
Wymaga: wiedza o świecie min. 30 PD lub wnikliwość min. 20 PD

ZLECENIE #11 — Z MG — MIASTA

„Hej, masz może wolny weekend? Muszę pilnie wyjechać, a nie mogę zostawić swojej kotki bez opieki. Oreo jest naprawdę bezproblemowa, serio, mam kartkę z wytycznymi, wystarczy, że będziesz jej się trzymać. A jeśli zacznie się dziwnie zachowywać, włącz jej muzykę klasyczną i po prostu ignoruj, aż się uspokoi. Do tej pory działało”.
Wymaga: więź ze zwierzętami min. 20 PD lub wiedza o świecie min. 40 PD

ZLECENIE #12 — Z MG — OBÓZ HEROSÓW

„Musisz to zachować w tajemnicy, ale ostatnio w naszych kuźniach kręci się jakiś złodziejaszek. Albo szajka złodziejaszków. Niestety jego celem są nasze zapasy magicznych metali. Zabiera ich małe ilości, ale regularnie, a ja zaczynam się bać, że w końcu zwróci to uwagę kogoś z góry. Proszę, musisz mi pomóc znaleźć złodzieja, powstrzymać go przed dalszymi kradzieżami i odzyskać to, co do tej pory zwinął!”.
Wymaga: wnikliwość min. 30 PD lub inteligencja min. 65 PD

ZLECENIE #13 — Z MG — OBÓZ JUPITER (NOWY RZYM)

Kaśka? Jakiś wariat z harmonią na dole cię woła! To znaczy, jakiś lar twierdzi, że cię zna i że jesteś dla niego kimś bardzo ważnym i że koniecznie musisz posłuchać jego nowej piosenki o tytule «O, moja wielka miłości, czemuś mnie opuściła?». Haczyk jest w tym, że widzę go właśnie po raz pierwszy, a on bardzo nalega na spotkanie z tobą. Błagam, zajmij się tym szybko, bo on chce mnie pobić tym swoim akordeoneeee…!” *dźwięk przerwanego połączenia*.
Wymaga: charyzma min. 50 PD lub przekonywanie min. 30 PD

ZLECENIE #14 — Z MG — OBÓZ JUPITER (NOWY RZYM)

Przesyłka, która została dziś doręczona do twoich rąk, zdecydowanie nie jest zaadresowana do ciebie. Nie jesteś pewne, czy wiesz, kim lub czym jest _l_a i T__o_, __ią___ od c____p_, bo większość tekstu, jak widać, pokryta jest jakąś dziwną, zaschniętą już mazią, ale przynajmniej wiesz, że ów ktoś czy coś czeka na ciebie w Nowym Rzymie. Większy problem jest w tym, że paczka właśnie zaczęła wydawać jakieś dziwne odgłosy i od czasu do czasu drgać.
Wymaga: inteligencja min. 65 PD lub charyzma min. 30 PD

ZLECENIE #15 — Z MG — OBÓZ HEROSÓW

„Słuchaj, ja naprawdę nie zamierzałom nic zrobić temu drzewu! Za mocno zamachnęłom się mieczem i może i ostrze minęło jego pień o milimetry, ale przecież nikomu nic się nie stało, co nie? Niestety ta driada tak nie uważa, oskarżając mnie o czynną napaść i goni mnie ze swoimi koleżankami po całym obozie. Krzyczą między sobą coś o dekapitacji czy ucinaniu innych części ciała… Ratuj!!!”.
Wymaga: przekonywanie min. 35 PD lub kondycja min. 80 PD

ZLECENIE #16 — SAMODZIELNE — OBÓZ HEROSÓW

„Tragedia! Wchodzę rano do stajni, a tam syf prawie tak wielki, jak w stajni Augiasza. Dobre tyle, że substancją pokrywającą wszystko tam nie jest końskie łajno, ale, cokolwiek by to nie było, też śmierdzi. Ja się za to nie wezmę, bo zaraz puszczę pawia, ale ty wyglądasz na kogoś, kto się z tym rozprawi raz-dwa”.
Wymaga: siła min. 50 PD lub kondycja min. 65 PD

MISJE TRWAJĄCE

Brak :( Dajcie robotę naszym Mistrzom Gry

MISJE ZAKOŃCZONE

ZLECENIE #4 OPOWIADANIE RICKY'EGO

„Burza zniszczyła część muzeum Nowego Rzymu. Próbujemy go odbudować, ale część magicznych artefaktów jest pod gruzami, część rozwiał wiatr, a część podkradły nam fauny. Możesz je odnaleźć? Tylko… uważaj. Nie bez powodu były zabezpieczone”.
Wymaga: siła min. 100 PD lub zręczność min. 100 PD lub charyzma min. 100 PD

ZLECENIE #6 OPOWIADANIE LOUISE

„Pamiętasz, jak jakiś potwór zarąbał ci paczkę szlugów? Znaleźliśmy go. To Kakus, kryje się w lesie przy Obozie Herosów. Próbowaliśmy z nim rozmawiać i... no cóż, oddał nam wszystkie zgubione rzeczy bez przeciwu. Problem w tym, że wszystkie wsadził w jakieś metalowe skrzynie, których nie da się otworzyć. Próbowaliśmy mieczami, greckim ogniem, wykałaczką i spinką do włosów i nadal nic. Kakus tylko mówi nam o jakiejś zagadce. Pomożesz nam? Szkoda byłoby go zabić bez odzyskania swoich rzeczy...”.
Wymaga: inteligencja min. 100 PD lub zręczność min. 30 PD

ZLECENIE #5 WĄTEK BLANCHE

„Przypadkiem podsłuchałem jakiegoś ojca, który opowiadał sąsiadce, że jego córka widzi stwory z mitologii. Myślę, że mała może być półboginią — sądzę, że to ty powinnoś porozmawiać z nią i z jej ojcem”.
Wymaga: wiedza o świecie min. 60 PD lub przekonywanie min. 30 PD

ZLECENIE #9 — SAMODZIELNE — OBÓZ HEROSÓW OPOWIADANIE KAZUE

„Poznaj mojego dobrego kumpla, Haile, blejmmja. Nie patrz się tak, to nic, że nie ma twarzy w standardowym miejscu, wystarczy, że spuścisz wzrok nieco niżej… o, właśnie!... i już możesz spojrzeć mu w oczy. Tak, wiem, mnie też to umiejscowienie początkowo zdawało się niekomfortowe, ale idzie się przyzwyczaić…
Przechodząc do rzeczy, przyprowadziłom go do ciebie, bo Haile marzy o tym, żeby nauczyć się grać na jakimś instrumencie, a ty podobno jesteś niezłe w te klocki. No, to ja spadam, bawcie się dobrze!”.
Wymaga: sztuka min. 60 PD lub charyzma min. 30 PD

ZLECENIE #17 — SAMODZIELNE — OBÓZ JUPITER OPOWIADANIE HEATHER (KRASNALA OGRODOWEGO)

„Te cholerne krasnale ogrodowe są już wszędzie! Ostatnio otworzyłom deskę muszli klozetowej i oczywiście znalazłom tam kolejnego! Na początku to wydawało się nawet śmieszne, ale z czasem stało się po prostu męczące, a od momentu, w którym nasz krasnalowy artysta zaczął im nadawać wygląd przypominający kolejnych obozowiczów. Błagam, pomóż mi znaleźć tego fana(tyka) Cioci Em, bo ja za chwilę dostanę paranoi od tych głupich figurek…”.
Wymaga: przekonywanie min. 10 PD lub wnikliwość min. 20 PD

ZLECENIE #1 WĄTEK ELIO, MISJA PRZERWANA

„Tu jest mój adres. Nie mogę dzisiaj odebrać tej paczki. Możesz wziąć ją od kuriera za mnie? Tylko… pospiesz się. I, na sandały Hermesa, nie otwieraj jej!”.
Wymaga: zręczność min. 100 PD lub wnikliwość min. 10 PD

ZLECENIE #2 WĄTEK MERIDETH, MISJA PRZERWANA

„Ostatnio obserwują mnie dziwni ludzie w starych kapeluszach. Poprosiłem dziecko Hekate, żeby pomogło mi ich obserwować i jesteśmy prawie pewni, że stalkują mnie Troglodyci. Możesz pomóc mi sprawdzić, czego oni chcą?”.
Wymaga: charyzma min. 60 PD lub wnikliwość min. 10 PD lub przekonywanie min. 10 PD lub zastraszanie min. 10 PD lub wiedza o świecie min. 30 PD

ZLECENIE #8 „NA RATUNEK 112”, MISJA PRZERWANA

„Pamiętasz żula Mietka spod sklepiku osiedlowego? Od lat opowiada każdemu, kto chce go słuchać (albo i nie chce, jemu to nie przeszkadza) historie o wróżkach czy leprechaunach, które ukradły mu drobniaki na piwo, ale jego ostatnia opowieść o kolczastych stworach, które spaliły mu już koc, czapkę i kufajkę brzmi trochę zbyt realistycznie. Myślę, że ktoś powinien się tym zainteresować.
Tak, mówię o tobie”.
Wymaga: wiedza o świecie min. 30 PD lub zręczność min. 75 PD

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz