KIM SĄ PÓŁBOGOWIE?
ADHD — pomaga unikać ciosów, ale równocześnie sprawia, że herosi nie przywiązują uwagi do rzeczy, które ich nie interesują,
▸ dysleksja — mają problemy z nauką czytania i pisania w ich ojczystym języku, ale — w zależności od pochodzenia — bezbłędnie posługują się greką (Grecy) lub łaciną (Rzymianie).
PÓŁBOSKIE UMIEJĘTNOŚCI
BogowieKażda z tych grup ma inne przedziały punktowe, różnią się pod względem ich dostawania itp., ale spokojnie, nie trzeba pamiętać ani czytać niczego, co nie dotyczy rodzica naszej postaci.nieważniniezbyt istotni
▸ bogowie zwykli
▸ bogowie potężni
▸ bogowie bardzo potężni
▸ boskie top 3 (Święta Trójca)
BOGOWIE NIEZBYT ISTOTNI
Przedział punktowy: 6-9
Punkty przyznawane dzieciakowi ⟶ 3
BOGOWIE ZWYKLI
Przedział punktowy: 12-14
Punkty przyznawane dzieciakowi ⟶ 6
BOGOWIE POTĘŻNI
Przedział punktowy: 19-20
Punkty przyznawane dzieciakowi ⟶ 10
BOGOWIE BARDZO POTĘŻNI
Przedział punktowy: 25-26
Punkty przyznawane dzieciakowi ⟶ 13
WIELKA TRÓJKA
Przedział punktowy: 30-45
Każdy ma indywidualnie liczone punkty.
Jeżeli twoja postać będzie mieć rodzica, którego nie ma w spisie, napisz do administracji. Postaramy się jak najszybciej opracować jego umiejętności i umieścić nowego boga w spisie.
PRZYZNAWANIE PUNKTÓW
Ponadto każde dziecko i legatariusz dostaje na start +10 PD do danej umiejętności (przyznawanej według boga) za darmo.
Może zdarzyć się tak, że wystarczy wam punktów. Wasz boski rodzic nie ma wielu umiejętności, albo te, które zostały nie pasują wam do postaci. Jeśli zdecydujecie, że wasza postać ma już wszystkie umiejętności, których potrzebuje, wszystkie dodatkowe punkty boskich umiejętności możecie zamieniać na zwykłe punkty umiejętności.
Wymiana punktów nie działa w dwie strony, więc nawet jeśli macie 40 zwykłych punktów, nie możecie dostać za nie boskiego punktu.
DODATKOWE PUNKTY
Objęcie ważnej funkcji (opiekunowie domków, pretorzy, centurioni, augurowie i wyrocznie dostają +2 punkty podczas obejmowania stanowiska)
▸ wyprawy
▸ niektóre questy
▸ eventy
BOSKIE UMIEJĘTNOŚCI
Wszystkie umiejętności z pierwszego przedziału można brać do woli. Z drugiego przedziału również (chyba, że to dziecko jednego z wielkiej trójcy, o tym dalej). Natomiast z trzecim przedziałem sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Jeśli chcecie jedną umiejętność z niego, to przynajmniej połowa z umiejętności w pierwszej kategorii i z drugiej kategorii musiała być wzięta wcześniej. Jeśli chcecie wszystkie umiejętności z trzeciego przedziału (dopóki ostatnia nie została wzięta, to liczy się jak przy pierwszej branej umiejętności z tego przedziału), to musicie mieć wszystkie podkreślone umiejętności z poprzednich dwóch kategorii.
Jeżeli chodzi o bogów z naszego top 3 to sprawa wygląda trochę inaczej. Z pierwszego przedziału można brać oczywiście do woli, ale żeby przypisać którąś z umiejętności z drugiej kategorii, trzeba mieć wszystkie z pierwszej. Jeśli chcecie którąkolwiek umiejętność z kategorii trzeciej, to musicie mieć wszystkie podkreślone umiejętności z drugiej.
Każde półboskie dziecko ma jakąś specjalną umiejętność bądź cechę, która jest wspólna dla wszystkich potomków tego określonego boga. Ta specjalna umiejętność czy cecha może wpływać na wygląd lub osobowość i ma specjalne funkcje podczas np. misji z MG. Legatariusze (dalsi potomkowie bogów, np. prawnukowie) mają TYLKO umiejętności przypisane wszystkim dzieciom. Wyjątkiem wśród nich są wnukowie bogów, którzy mogą mieć umiejętności z pierwszej kategorii. Punkty każdemu będą przypisywane indywidualnie.
I KATEGORIA
Wiek/Przyznawane punkty:
12 - 3
15 - +1
18 - +2
Kwiryn
Uwaga: tylko rzymska forma. Wszystkie dzieci: +10 PD do fechtunku i liderstwa
Pierwszy stopień:
▸ walka włócznią 1/3
Drugi stopień:
▸ walka włócznią 2/3
▸ walka w legionie
Trzeci stopień:
▸ walka włócznią 3/3
Melpomene
Uwaga: tylko grecka forma. Wszystkie dzieci: +10 PD do sztuki i charyzmy
Pierwszy stopień:
▸ sztuka 1/3
Drugi stopień:
▸ sztuka 2/3
Trzeci stopień:
▸ sztuka 3/3
▸ gra aktorska
Nike i Wiktoria
Wszystkie dzieci: przynoszenie szczęścia w czymkolwiek związanym z konkurowaniem, +10 PD do szybkości i wiedzy o świecie
Pierwszy stopień:
▸ zwycięstwo ⅓ (większe szanse na zwycięstwo w grach, zabawach)
Drugi stopień:
▸ zwycięstwo ⅔ (możliwość udzielania swojego szczęścia w jakichkolwiek rozgrywkach innej wybranej osobie, wpływania na jej zwycięstwo)
Trzeci stopień:
▸ zwycięstwo 3/3 (umiejętność przeklęcia pechem kogoś w konkretnych zawodach czy walce, możliwość dania komuś błogosławieństwa, dzięki któremu w jakiejś rozgrywce czy walce jego zdolności fizyczne się zwiększają, zarówno przekleństwo i błogosławieństwo są jednorazowe i nie muszą decydować o ostatecznym wyniku)
▸ wyjątkowa szybkość (większa od typowego półboga, równa dzieciom Hermesa czy Iris)
Palajmon i Portunus
Wszystkie dzieci: Świetne zdolności pływackie, podświadoma znajomość statków (np. wyczucie usterek), +10 PD do zręczności i więzi ze zwierzętami
Pierwszy stopień
▸ zoolingualizm (porozumiewanie się w języku rekinów)
▸ znajomość i kontrola statku 1/2 (doskonałe zorientowanie się na każdym statku czy łodzi, możliwość sterowania pomniejszymi rzeczami jak np. linami)
▸ znajomość długości i szerokości geograficznej podczas znajdowania się na wodzie
Drugi stopień
▸ znajomość i kontrola statku 2/2 (możliwość sterowania statkiem czy łodzią bez konieczności faktycznej kontroli nad sterem czy w ogóle zdatności statku/łodzi do ruszenia)
Trzeci stopień
▸ pomniejsza hydrokineza (niewielka kontrola nad wodą, np. zmiana stanu skupienia, odporność na uderzenia w wodę z dużych wysokości, oddychanie pod wodą, wytwarzanie bąbli z powietrzem)
Tyche i Fortuna
Wszystkie dzieci: szczęście do fortuny, +10 PD do przekonywania i charyzmy
Pierwszy stopień
▸ szczęście ⅓ (szczęście w drobnych sprawach, zwycięstwo w grach, szczególnie na pieniądze)
Drugi stopień
▸ szczęście ⅔ (manipulowanie szczęściem swoim i innych, innych w ograniczonym stopniu i na krótko)
Trzeci stopień
▸ szczęście 3/3 (możliwość przynoszenia szczęścia czy zwycięstwa wybranej osobie)
II KATEGORIA
Wiek/Przyznawane punkty:
12 - 6
15 - +2
18 - +2
Asklepios i Eskulap
Wszystkie dzieci: +10 PD do medycyny i wiedzy o świecie
Pierwszy stopień:
▸ leczenie 1/3
▸ wyczuwanie chorób 1/3
Drugi stopień:
▸ leczenie 2/3
▸ wyczuwanie chorób 2/3
▸ alchemia
Trzeci stopień:
▸ leczenie 3/3
▸ wyczuwanie chorób 3/3
Britomartis
Uwaga: tylko grecka forma. Wszystkie dzieci: +10 PD do tworzenia i wiedzy o świecie
Pierwszy stopień:
▸ tworzenie pułapek 1/3
▸ astronomia 1/2
Drugi stopień:
▸ tworzenie pułapek 2/3
▸ astronomia 2/2
Trzeci stopień:
▸ tworzenie pułapek 3/3
▸ ładowanie energii
Cardea
Uwaga: tylko rzymska forma. Wszystkie dzieci: zdolności techniczne, wyczuwalna aura odstraszająca stregi, +10 do tworzenia i wiedzy o świecie
Pierwszy stopień
▸ wpływ na stregi ⅓ (odstraszanie streg w pobliżu)
▸ kontrola zamków (możliwość otworzenia każdego zamka — z wyjątkiem tych zapieczętowanych magicznie — bez potrzeby użycia klucza)
Drugi stopień
▸ znajomość przestrzeni ½ (podświadome wyczucie właściwej drogi)
▸ wpływ na stregi ⅔ (kontrolowanie jednej stregi przez kilka minut)
Trzeci stopień
▸ znajomość przestrzeni 2/2 (wyczucie tajemnych przejść czy pułapek w pobliżu)
▸ wpływ na stregi 3/3 (wprawienie w stan ślepego posłuszeństwa wielu streg w okolicy nawet do kilkudziesięciu minut)
Chione
Wszystkie dzieci: +10 PD do tworzenia i kondycji
Pierwszy stopień:
▸ kriokineza 1/3
▸ odporność na niskie temperatury 1/2
Drugi stopień:
▸ kriokineza 2/3
▸ odporność na niskie temperatury 2/2
Trzeci stopień:
▸ kriokineza 3/3
▸ tworzenie lodowych posągów
Dejmos i Formido/Metus
Wszystkie dzieci: aura strachu, +10 do zastraszania i przekonywania
Pierwszy stopień
▸ wyczuwanie lęków 1/3 (wyczucie strachu w pobliżu, podświadoma znajomość czyichś lęków)
▸ kontrola emocjami 1/3 (kontrola nad własnymi emocjami; strachem i paniką)
Drugi stopień
▸ wyczuwanie lęków 2/3 (możliwość kilkuminutowego nadania drugiej osobie bardzo silnego lęku, którego do tej pory nigdy nie miała)
▸ kontrola emocjami 2/3 (kontrola nad cudzymi emocjami; strachem i paniką)
Trzeci stopień
▸ wyczuwanie lęków 3/3 (możliwość wzbudzenia silnej paniki u innej osoby bez jej kontaktu z przedmiotem fobii)
▸ kontrola emocjami 3/3 (możliwość zmuszenia osoby do posłuszeństwa poprzez wzbudzenie u niej nagłej paniki)
Fobos i Pavor/Terror
Wszystkie dzieci: aura strachu, +10 do zastraszania i wnikliwości
Pierwszy stopień
▸ kontrola lęków 1/3 (wyczucie strachu w pobliżu, podświadoma znajomość czyichś lęków)
▸ kontrola emocjami 1/2 (kontrola nad własnymi emocjami; strachem i paniką)
Drugi stopień
▸ kontrola lęków 2/3 (możliwość kilkuminutowego nadania drugiej osobie strachu, którego do tej pory nigdy nie miała)
▸ kontrola emocjami 2/2 (kontrola nad cudzymi emocjami; strachem i paniką)
Trzeci stopień
▸ kontrola lęków 3/3 (możliwość wzbudzenia strachu u innej osoby bez jej kontaktu z przedmiotem fobii)
▸ iluzje (możliwość wizualnego przywołania największego lęku innej osoby lub wizualne przeistoczenie lęku w coś niestrasznego)
Hebe i Juwentas
Wszystkie dzieci: wydłużone życie, młody wygląd, +10 PD do kondycji i medycyny
Pierwszy stopień
▸ przyspieszone leczenie ⅓ (szybsze gojenie się drobnych ran, zabliźnianie się blizn)
▸ hebekineza ½ (dłuższe zachowywanie bardzo młodego wyglądu, typowy babyface)
Drugi stopień
▸ przyspieszone leczenie ⅔ (leczenie poważniejszych ran)
▸ hebekineza 2/2 (zmarszczki? przebarwienia skóry? wypadający dysk? bolące plecy? nic z tych rzeczy! a poza tym możliwość wpływania na zachowywanie młodzieńczego wyglądu osób z najbliższego otoczenia)
▸ wydłużanie życia ½ (dożycie do sędziwego wieku przy zachowaniu lepszych sił od większości równolatków)
Trzeci stopień
▸ przyspieszone leczenie 3/3 (wpływanie na leczenia nie tylko siebie, ale też szybsze gojenie się ran innych)
▸ wydłużanie życia 2/2 (wydłużanie go osobom z najbliższego otoczenia bądź bardziej znacząco wybranej osobie)
Nemezis i Invidia
Wszystkie dzieci: całe życie z karmą, +10 PD do zastraszania i wnikliwości
Pierwszy stopień
▸ wpływ na los ⅓ (możliwość dania komuś, kto ma pecha szczęścia oraz temu, kto ma szczęście pecha)
Drugi stopień
▸ wpływ na los ⅔ (wyczuwanie przyszłości i losów istot oraz ludzi)
Trzeci stopień
▸ wpływ na los 3/3 (możliwość zmiany czyjegoś losu, ale nie w najważniejszych sprawach)
▸ ograniczone panowanie nad ciemnością (kamuflaż w mroku, nie czyni jednak niewidzialnym)
▸ pakty (zawieranie paktów z matką, po ofiarowaniu czegoś drogiego można otrzymać wyjątkową moc, przykładowo zdolność rozpływania się w cieniu wzamian za oko, każdy pakt powinien być uzgadniany z administracją)
III KATEGORIA
Wiek/Przyznawane punkty:
12 - 10
15 - +2
18 - + 2
Afrodyta i Wenus
Wszystkie dzieci: płynny francuski, uroda, permanentny makijaż, +10 PD do przekonywania i charyzmy
Pierwszy stopień
▸ wyczuwanie emocji innych ½
▸ kontrola nad gołębiami ½
▸ kontrola nad swoim wyglądem
Drugi stopień
▸ wyczuwanie emocji innych 2/2
▸ kontrola nad gołębiami 2/2
▸ amokineza ½
▸ promieniowanie pięknem ½
Trzeci stopień
▸ amokineza 2/2
▸ promieniowanie pięknem 2/2
▸ czaromowa
Demeter i Ceres
Wszystkie dzieci: sztuka kulinarna, więź z naturą, +10 PD do więzi ze zwierzętami i kondycji
Pierwszy stopień
▸ chlorokineza ⅓ (przyspieszanie wzrostu roślin, wyczuwanie ich z dalekich odległości, bezbłędne rozpoznawanie wszystkich możliwych gatunków)
▸ kontrola nad zwierzętami rolnymi ⅓ (możliwość porozumiewania się z nimi, przyciągania do siebie)
▸ wróżenie przy pomocy roślin
Drugi stopień
▸ chlorokineza ⅔ (kontrola nad wyrośniętymi roślinami, możliwość hodowania ich na niemożliwym do tego gruncie, doskonała znajomość wszelakich właściwości roślin czy drewna)
▸ kontrola nad zwierzętami rolnymi ⅔ (kontrolowanie jednego lub kilku mniejszych zwierzaków przez kilka minut)
▸ przywoływanie karpoi (przywoływanie duchów zboża, które następnie stają się posłuszne przywołującemu)
▸ przywoływanie satyrów
Trzeci stopień
▸ chlorokineza 3/3 (przywoływanie roślin z nicości, pełna kontrola nad nimi, telekineza związana z owocami, warzywami, kwiatami)
▸ kontrola nad zwierzętami rolnymi 3/3 (wprawienie w stan ślepego posłuszeństwa wielu zwierząt w okolicy nawet do kilkudziesięciu minut)
▸ teleportacja dzięki roślinom (z jednego miejsca, w którym znajduje się dana roślina, do drugiego)
Dionizos i Bachus
Wszystkie dzieci: wyższa tolerancja alkoholu, zdolności aktorskie, +10 PD do tworzenia i sztuki
Pierwszy stopień
▸ chlorokineza (głównie rośliny owocowe) ⅓ (przyspieszanie wzrostu roślin, wyczuwanie ich z dalekich odległości, bezbłędne rozpoznawanie wszystkich możliwych gatunków)
▸ alkokineza ½ (większa odporność na promile i możliwość niewielkiej manipulacji upiciem lub trzeźwością innych)
▸ sztuka i aktorstwo ⅓ (zwiększenie zdolności artystycznych, możliwość dogłębnej interpretacji dzieł)
▸ zoolingualizm (komunikacja z dziką zwierzyną)
Drugi stopień
▸ chlorokineza (głównie rośliny owocowe) ⅔ (kontrola nad wyrośniętymi roślinami, możliwość hodowli ich na niesprzyjającym temu gruncie i warunkach)
▸ alkokineza 2/2 (możliwość zamiany czegokolwiek w napój alkoholowy lub bezalkoholowy)
▸ sztuka i aktorstwo ⅔ (udzielenie natchnienia innym osobom, dostrzeganie piękna)
Trzeci stopień
▸ chlorokineza (głównie rośliny owocowe) 3/3 (telekineza związana z tymi roślinami i pełna kontrola nad nimi, przywoływanie roślin z nicości)
▸ szaleństwo (pomniejsza kontrola stanu psychicznego innych i możliwość wywołania klątwy szaleństwa, leczenie szaleństwa u innych — bez ciężkich przypadków)
▸ sztuka i aktorstwo 3/3 (akuratny zmysł estetyczny, możliwość wywoływania określonych emocji poprzez własne dzieła, bezproblemowe odgrywanie dowolnej roli, skuteczne przekonywanie)
Hefajstos i Wulkan
Wszystkie dzieci: zdolności techniczne i manualne, +10 PD do siły i tworzenia
Pierwszy stopień
▸ technokineza ⅓
▸ wyczuwanie pułapek ½
▸ odporność na wysokie temperatury
Drugi stopień
▸ technokineza ⅔
▸ wyczuwanie pułapek 2/2
▸ wyczucie maszyn ½
▸ wizja termiczna
Trzeci stopień
▸ technokineza 3/3
▸ wyczucie maszyn 2/2
▸ *pirokineza
* — tylko za pozwoleniem administracji
Hypnos i Somnus
Wszystkie dzieci: częste wizje podczas snów, +10 PD do wnikliwości i wiedzy o magii
Pierwszy stopień
▸ hypnokineza ⅓
▸ iluzje ⅓
Drugi stopień
▸ hypnokineza ⅔
▸ iluzje ⅔
▸ ograniczone panowanie nad ciemnością ½
▸ wizje od bogów podczas snu
Trzeci stopień
▸ hypnokineza 3/3
▸ iluzje 3/3
▸ ograniczone panowanie nad ciemnością 2/2
Iris i Arcus
Wszystkie dzieci: szybkość, nieograniczone korzystanie z iryfonów, +10 PD do szybkości i tworzenia
Pierwszy stopień
▸ iluzje ⅓
▸ manipulowanie tęczą ½
▸ pegazy ½
Drugi stopień
▸ iluzje ⅔
▸ manipulowanie tęczą 2/2
▸ pegazy 2/2
▸ nadnaturalna szybkość
▸ ingerowanie i podsłuchiwanie iryfonów
Trzeci stopień
▸ iluzje 3/3
▸ możliwość dotarcia do każdego miejsca, nawet jeśli teoretycznie się nie da (np. Zaświatów)
Tanatos i Mors
Wszystkie dzieci: wyczucie śmierci w pobliżu, aura strachu, +10 PD do wiedzy o świecie i zastraszania
Pierwszy stopień
▸ wiedza o zmarłych 1/3 (wyczuwanie śmierci w pobliżu, czy, kiedy i jaka miała miejsce, wiedza o napotkanym zmarłym, duchu, szkielecie)
▸ nekromancja 1/3 (komunikacja ze zmarłymi, duchami)
▸ aura strachu i śmierci 1/2 (ludzie odczuwają niepokój w towarzystwie twojej postaci)
Drugi stopień
▸ wiedza o zmarłych 2/3 (wyczuwanie zbliżającej się możliwej śmierci (nie musi mieć faktycznie miejsca), wyczuwanie klątw związanych ze śmiercią, wiedza o tym jakie i czyje śmierci widziała napotkana osoba, wiedza o tym, czy zachwiała się równowaga zaświatów i świata żywych)
▸ nekromancja 2/3 (przywoływanie duchów zmarłych i odsyłanie ich do zaświatów, unicestwianie szkieletów)
▸ aura strachu i śmierci 2/2 (obumieranie roślinek w pobliżu postaci, może być kontrolowane, postać może powodować strach i rozkojarzenie podczas walki)
▸ kamuflaż w cieniu (postać staje się prawie niewidoczna kryjąc się w cieniu czy też w nocy z dala od źródeł światła, dalej można ją usłyszeć, wyczuć czy zobaczyć po oświetleniu)
Trzeci stopień
▸ wiedza o zmarłych 3/3 (wiedza o zmarłych, którzy byli bliscy danej osobie, im bliższa osoba, tym więcej znanych wiadomości i wspomnień, możliwość przejścia przez Wrota Śmierci do Podziemia)
▸ nekromancja 3/3 (wydawanie komend zmarłym, ograniczone czasowo i obszarowo, odwoływanie ich, wysyłanie duszy na wieczność do Podziemia)
▸ *klątwa śmierci (możliwość nałożenia klątwy śmierci poprzez dotyk, śmierć nie będzie natychmiastowa, a klątwę można odwołać, klątwa spełni się w ciągu kilku miesięcy, tygodni lub nawet dni, zależy od doświadczenia postaci)
* — tylko za pozwoleniem administracji
IV KATEGORIA
Wiek/Przyznawane punkty:
12 - 13
15 - +2
18 - +3
Apollo
Wszystkie dzieci: talenty artystyczne, talent do strzelania z łuku, +10 PD do sztuki i dowolnego łucznictwa
Pierwszy stopień
▸ strzelanie z łuku ⅓
▸ sztuka ½
▸ leczenie ½
▸ wyczuwanie urazów, chorób
Drugi stopień
▸ strzelanie z łuku ⅔
▸ sztuka 2/2
▸ leczenie 2/2
▸ gwizdanie ultradźwiękami ½
▸ rymowana klątwa
Trzeci stopień
▸ strzelanie z łuku 3/3
▸ gwizdanie ultradźwiękami 2/2
▸ leczenie śpiewem
Ares i Mars
Wszystkie dzieci: wzmocnienie fizyczne, talent do walki, +10 PD do dowolnej umiejętności fizycznej i siły
Pierwszy stopień
▸ walka ⅓
▸ telumkineza ½
▸ kontrola nad emocjami ½
▸ umiejętności taktyczne ½
Drugi stopień
▸ walka ⅔
▸ telumkineza 2/2
▸ kontrola nad emocjami 2/2
▸ umiejętności taktyczne 2/2
▸ przeklęcie broni wroga
▸ pirokineza
Trzeci stopień
▸ walka 3/3
▸ okrzyk wojenny
▸ ograniczona nekromancja
Atena
Wszystkie dzieci: inteligencja, +10 PD do wiedzy o świecie i inteligencji
Pierwszy stopień
▸ strategia ⅓
▸ rzemiosło ½
▸ nauka ½
Drugi stopień
▸ strategia ⅔
▸ rzemiosło 2/2
▸ nauka 2/2
▸ perswazja ½
▸ audiokineza ½
Trzeci stopień
▸ strategia 3/3
▸ perswazja 2/2
▸ audiokineza 2/2
▸ telumkineza
Bellona
Uwaga: tylko rzymska forma. Wszystkie dzieci: wzmocnienie fizyczne, talent do walki i strategii, +10 PD do siły i liderstwa
Pierwszy stopień
▸ walka ⅓ (nadnaturalny refleks w walce, fizyczne wzmocnienie podczas walki)
▸ telumkineza ½ (podświadoma znajomość posługiwania się każdą bronią)
▸ kontrola nad emocjami ½ (kontrola nad własnymi emocjami związanymi z walką — nienawiścią, złością i strachem)
Drugi stopień
▸ walka ⅔ (naturalne zdolności w wielu rodzajach walki, wrodzone umiejętności zarówno w walce wręcz jak i obsłudze broni białej)
▸ telumkineza 2/2 (kontrola nad bronią; możliwość telekinetycznego rozbrojenia przeciwnika czy zamiany jego broni w coś znacznie mniej niebezpiecznego na kilka minut)
▸ kontrola nad emocjami 2/2 (kontrola nad cudzymi emocjami związanymi z walką — nienawiścią, złością i strachem)
Trzeci stopień
▸ walka 3/3 (wzmocnienie umiejętności strategicznych podczas walki, możliwość przewidywania szybkich ataków przeciwnika)
▸ ograniczona nekromancja (przywołanie zmarłych żołnierzy spod ziemi i kontrola nad nimi)
▸ dodawanie innym siły (możliwość podzielenia się swoją siłą i odwagą z innymi, wyczucie emocji osoby której udziela siły)
▸ *kontrola krwi (możliwość kilkuminutowego przejęcia kontroli nad ciałem drugiej osoby, możliwość kilkuminutowego zatrzymania lub przyspieszenia krwawienia)
* — tylko za pozwoleniem administracji
Hekate i Trivia
Wszystkie dzieci: wizje przyszłości (podczas snu lub nie), panowanie nad Mgłą, +10 PD do wiedzy o magii i wiedzy o świecie
Pierwszy stopień
▸ magia ⅓
▸ panowanie nad Mgłą ⅓
▸ manipulowanie snem ½
▸ wizje przyszłości
Drugi stopień
▸ magia ⅔
▸ panowanie nad Mgłą ⅔
▸ manipulowanie snem 2/2
▸ wpływ na empuzy
▸ manipulowanie czasem
Trzeci stopień
▸ magia 3/3
▸ panowanie nad Mgłą 3/3
▸ lewitacja
▸ nekromancja
Hermes i Merkury
Wszystkie dzieci: przebiegłość, talent do kradzieży, +10 PD do kłamstwa i szybkości
Pierwszy stopień
▸ perswazja ⅓
▸ kradzież ½
▸ wyczuwanie mechanizmów ½
▸ manipulacja pieniędzmi
Drugi stopień
▸ perswazja ⅔
▸ kradzież 2/2
▸ wyczuwanie mechanizmów 2/2
▸ bieganie w powietrzu ½
▸ wyjątkowa szybkość
▸ alchemia
Trzeci stopień
▸ perswazja 3/3
▸ bieganie w powietrzu 2/2
▸ telekineza
Melinoe
Uwaga: tylko grecka forma. Wszystkie dzieci: +10 PD do zastraszania i wnikliwości
Pierwszy stopień
▸ władza nad zmarłymi 1/3
▸ wiedza o zmarłych 1/2
▸ koszmary 1/3
Drugi stopień
▸ władza nad zmarłymi 2/3
▸ wiedza o zmarłych 2/2
▸ koszmary 2/3
▸ cienie
Trzeci stopień
▸ władza nad zmarłymi 3/3
▸ iluzje
▸ koszmary 3/3
V KATEGORIA
Hades i Pluton
Wiek/Przyznawane punkty:
12 - 12
13 - +3
14 - +3
15 - +7
18 - +5
21 - +2
Wszystkie dzieci: są panami marudami, niszczycielami dobrej zabawy, pogromcami uśmiechów dzieci
Pierwszy stopień
▸ kontrola snów ½
▸ geokineza ⅓
▸ kontrola cieni ⅓
▸ aura śmierci i strachu ⅓
▸ wyczuwanie aury innych istot
▸ śmiertelny letarg
Drugi stopień
▸ kontrola snów 2/2
▸ geokineza ⅔
▸ kontrola cieni ⅔
▸ aura śmierci i strachu ⅔
▸ nekromancja ½
▸ podróżowanie cieniem ½
▸ flashbacki
▸ osteokineza
▸ niewidzialność
Trzeci stopień
▸ geokineza 3/3
▸ kontrola cieni 3/3
▸ aura śmierci i strachu 3/3
▸ nekromancja 2/2
▸ podróżowanie cieniem 2/2
▸ przywracanie do życia
▸ kontrola Mgły (tylko dzieci Wielkiej Trójki są jej uczone przez Chejrona; wpływanie na wspomnienia śmiertelników, tworzenie silnych iluzji, możliwość ukrycia czegoś lub kogoś przed wzrokiem innych)
Posejdon i Neptun
Wiek/Przyznawane punkty:
12 - 10
13 - +2
14 - +2
15 - +3
18 - +3
21 - +3
Wszystkie dzieci: są świetnymi wędkarzami i pływakami
Pierwszy stopień
▸ hydrokineza ⅓ (niewielka kontrola nad wodą, odporność na uderzenia w wodę z dużych wysokości, oddychanie pod wodą, wytwarzanie bąbli z powietrzem)
▸ pomniejsza aerokineza ½ (tworzenie niewielkich huraganów i burz)
▸ znajomość i kontrola statku ½ (doskonałe zorientowanie się na każdym statku czy łodzi, możliwość sterowania pomniejszymi rzeczami jak np. linami)
▸ zoolingualizm (porozumiewanie się w języku koni, pegazów, zwierząt morskich)
▸ znajomość długości i szerokości geograficznej podczas znajdowania się na wodzie
Drugi stopień
▸ hydrokineza ⅔ (możliwość kontroli fal i ciśnienia wody, zescalanie jej w ciało stałe, produkowanie wody z własnego organizmu i kontrolowanie jej)
▸ pomniejsza aerokineza 2/2 (tworzenie małych trąb powietrznych przy wytwarzaniu huraganów czy burz, bardzo ograniczona kontrola nad wyładowaniami elektrycznymi podczas nich)
▸ znajomość i kontrola statku 2/2 (możliwość sterowania statkiem czy łodzią bez konieczności faktycznej kontroli nad sterem czy w ogóle zdatności statku/łodzi do ruszenia)
▸ zdolność leczenia dzięki wodzie ½ (możliwość leczenia siebie, pomniejszych ran)
▸ toksykineza (wyciąganie trucizn ze swojego ciała i z innych, pozyskiwanie trucizn z ciał potworów czy zwierząt, wyczuwanie trucizn w wodzie i napojach)
Trzeci stopień
▸ hydrokineza 3/3 (kontrola nad zamarzniętą wodą i mniejsza nad parą, możliwość wytwarzania gigantycznych fal, manipulowanie prądami morskimi)
▸ zdolność leczenia dzięki wodzie 2/2 (leczenie swoich, nawet bardzo poważnych ran, a także pomniejszych ran innych)
▸ geokineza (ograniczone obszarowo kontrolowanie ruchów tektonicznych ziemi)
▸ odporność na wysokie temperatury (możliwość zamieszkania we wnętrzu wulkanu bez większych przeszkód)
▸ kontrola Mgły (tylko dzieci Wielkiej Trójki są jej uczone przez Chejrona; wpływanie na wspomnienia śmiertelników, tworzenie silnych iluzji, możliwość ukrycia czegoś lub kogoś przed wzrokiem innych)
Zeus i Jupiter/Jowisz
Wiek/Przyznawane punkty:
12 - 10
13 - +2
14 - +2
15 - +4
18 - +4
21 - +2 (jeśli dziecko Jowisza to +4)
Wszystkie dzieci: są mistrzami w puszczaniu latawców
Pierwszy stopień
▸ aerokineza ⅓ (przechwytywanie wiatrów, niezbyt wielka kontrola zależna od bliskości podmuchu)
▸ atmokineza ⅓ (ograniczona kontrola nad chmurami i możliwość ich tworzenia)
▸ elektrokineza ⅓ (odporność na wstrząsy elektryczne czy błyskawice, wysyłanie impulsów elektrycznych przez dotyk)
▸ widzenie prądów powietrznych ½ (mają postać ścieżek)
Drugi stopień
▸ aerokineza ⅔ (wytwarzanie wiatrów i przechwytywanie potężnych podmuchów, lepsza kontrola nad pogodą)
▸ atmokineza ⅔ (możliwość wywoływania opadów i ograniczona do najbliższego otoczenia możliwość ich kontroli)
▸ elektrokineza ⅔ (ograniczona obszarowo kontrola nad piorunami i elektrycznością, ale tylko istniejącymi, nie wytwarzanie)
▸ widzenie prądów powietrznych 2/2 (poza prądami dochodzi widzenie śladów magii, też w formie ścieżek)>
▸ zestalanie powietrza ½ (kształtowanie powietrza w różne rzeczy, dalej będące częściowo powietrzem, a więc np. unoszące się nad ziemią, jednak bardzo trwałym przykłady: mocne liny, trwałe pojemniki; takie przedmioty nie są trwałe, mogą rozpłynąć się po kilkunastu lub kilkudziesięciu minutach)
▸ latanie
▸ kontrola venti [tylko dzieci Jowisza] (przywoływanie ventich, rozpętywanie ventusowej burzy, przemienianie ich czy unicestwianie i przerabianie w potężne wiatry, tornada itp., możliwość wykorzystania ich do oddychania pod wodą czy podkręcania swojej prędkości)
Trzeci stopień
▸ aerokineza 3/3 (tworzenie tornad i możliwość transportowania kogoś lub czegoś nawet na dalekie odległości, manipulowanie prądami powietrznymi)
▸ atmokineza 3/3 (tworzenie burzy i kontrola jej, możliwość wytworzenia ulewy, jednak kontrola nie będzie tak duża jak nad burzą)
▸ elektrokineza 3/3 (zwiększona kontrola nad elektrycznością i piorunami, przywoływanie piorunów)
▸ zestalanie powietrza 2/2 (twory utrzymują się dłużej, nawet do kilku dni, można tworzyć większe i bardziej skomplikowane konstrukcje – cela więzienna? proszę bardzo)
▸ kontrola Mgły (tylko dzieci Wielkiej Trójki są jej uczone przez Chejrona; wpływanie na wspomnienia śmiertelników, tworzenie silnych iluzji, możliwość ukrycia czegoś lub kogoś przed wzrokiem innych)
FAQ
Jak rodzą się półbogowie?
Skąd półbogowie wiedzą, kto jest ich boskim rodzicem?
Czy mogę stworzyć postać, która jest dzieckiem dwóch półbogów?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz